«Πρεμιέρα» σήμερα, Πέμπτη, για τους μαθητές της Α΄Λυκείου που δίνουν
για πρώτη φορά εξετάσεις με το σύστημα της Τράπεζα Θεμάτων. Το
ενδιαφέρον φέτος είναι ότι οι εξετάσεις της Α» Λυκείου είναι
ενδοσχολικές αλλά το 50% των…
ερωτήσεων θα αντληθεί από τη νεοσύστατη Τράπεζα Θεμάτων ενώ για πρώτη φορά ο βαθμός της τάξης θα συνυπολογιστεί για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η αλλαγή του συστήματος των Πανελλαδικών ξεκινά από εφέτος από την πρώτη Λυκείου. Σημειώνεται ότι το σύστημα εισαγωγής θα αλλάξει όταν οι φετινοί μαθητές της Α» Λυκείου θα είναι μαθητές στη Γ» Λυκείου.
Από τη Δευτέρα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, δημοσιοποιήθηκαν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προκειμένου όλοι οι μαθητές της Α΄Λυκείου να έχουν τον χρόνο να δουν τις ερωτήσεις.
Κάθε λύκειο (ημερήσιο ή εσπερινό ΓΕΛ, ημερήσιο ή εσπερινό ΕΠΑΛ) καταρτίζει το πρόγραμμα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ τάξης ημερησίου και εσπερινού λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) και Β΄ τάξης εσπερινού ΓΕΛ, έχει κοινοποιήσει ήδη στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και ενημερώνει τη σχετική ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – Διόφαντος, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει για την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα myschool.
Σήμερα οι καθηγητές με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο για την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα myschool, θα κληρώνουν (δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα άλλα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας και των Αρχαίων Ελληνικών) με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων που θα εξετασθούν οι μαθητές στην εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος που θα ακολουθήσει.
Λαμβάνεται μέριμνα ώστε τα τελευταία αυτά μαθήματα να εξετάζονται τη δεύτερη πρωινή βάρδια για τα σχολεία που λειτουργούν πρωί.
Εξαιρετικά και μόνο για το διδακτικό έτος 2013-2014, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι θέμα ή θέματα που κληρώθηκαν δεν είχαν διδαχθεί στο συγκεκριμένο σχολείο για απόλυτα αιτιολογημένους λόγους, είναι δυνατή και δεύτερη κλήρωση θεμάτων (με εξαίρεση τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας) υπό την προϋπόθεση ότι έχει συνταχθεί προηγουμένως σχετικό πρακτικό στο οποίο αναγράφονται οι λόγοι που δικαιολογούν τη δεύτερη αυτή κλήρωση. Η αιτιολόγηση που περιλαμβάνεται στο πρακτικό συμπληρώνεται στο σχετικό πεδίο που θα υπάρχει στο σύστημα κληρώσεων κατά τη διαδικασία 2ης κλήρωσης.
Αντίγραφο του πρακτικού αυτού διαβιβάζεται αυθημερόν ηλεκτρονικά στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. Οι διδάσκοντες στην περίπτωση και δεύτερης ως άνω κλήρωσης έχουν τη δυνατότητα να δώσουν για εξέταση στους μαθητές τους τα θέματα της δεύτερης κλήρωσης ή ένα θέμα από την πρώτη και ένα από τη δεύτερη κλήρωση.
Εάν υπάρξουν τεχνικά προβλήματα
Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο οικείος Διευθυντής Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στο επίπεδο της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.
Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης για την οποία ενημερώνεται το Ι.Ε.Π. και ο Διόφαντος.
Ο νέος θεσμός δεν θα εφαρμοστεί στα Εκκλησιαστικά Λύκεια, στα Λύκεια Ειδικής Αγωγής, στα λύκεια μειονοτικών σχολείων και Ιεροδιδασκαλείων, καθώς και στα ελληνικά λύκεια του εξωτερικού.
Σε ό,τι αφορά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις που ξεκίνησαν χθες, Τετάρτη, με τη Νεοελληνική Γλώσσα τα θέματα χαρακτηρίστηκαν ως απλά και κατανοητά, εντός της διδακτέας ύλης.
Όπως επεσήμενε ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Κ. Αμπατζίδης: «Στην έναρξη των εξετάσεων οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξετάστηκαν στο θέμα του Ανθρωπισμού. Το κείμενο αντλήθηκε από το «Σύγχρονο Άνθρωπο» του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου και πραγματεύεται την έννοια του Ανθρωπισμού, τη στρέβλωσή της και την αναγκαιότητα πρακτικής και ουσιαστικής εφαρμογής του.
Ο Ανθρωπισμός είναι εκτενής Θεματική ενότητα με ειδικό βάρος. Η μελέτη του περιλαμβάνειτο σύνολο των ιδεών της κοινωνικής πραγματικότητας καθώς και των προβλημάτων που εμφανίζονται στην καθημερινότητα.
Η προσέγγιση του διαγωνίσματος από τους μαθητές απαιτούσε προσοχή στη λεπτομέρεια».
Ο γενικός γραμματέας της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης υπογράμμισε: «Οι ασκήσεις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, εκτός από μεμονωμένες λέξεις στα συνώνυμα και αντώνυμα.
Το θέμα της έκθεσης απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή μια και το φάσμα των φαινομένων ελλείμματος της ανθρωπιάς στην εποχή μας είναι ιδιαίτερα ευρύ. Απαιτούσε, λοιπόν, ευθυκρισία και ευστοχία στη διατύπωση των ιδεών και σαφή ανάπτυξή τους».
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τονίζει: «Η επιλογή του κειμένου ανταποκρίνεται, βέβαια, στις απαιτήσεις των εξετάσεων, ωστόσο, το περιεχόμενό του δεν αντιστοιχεί στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα»Οι Πανελλήνιες συνεχίζονται αύριο Παρασκευή με την εξέταση στη βιολογία, τη φυσική, τα μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής και την ιστορία».
ερωτήσεων θα αντληθεί από τη νεοσύστατη Τράπεζα Θεμάτων ενώ για πρώτη φορά ο βαθμός της τάξης θα συνυπολογιστεί για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η αλλαγή του συστήματος των Πανελλαδικών ξεκινά από εφέτος από την πρώτη Λυκείου. Σημειώνεται ότι το σύστημα εισαγωγής θα αλλάξει όταν οι φετινοί μαθητές της Α» Λυκείου θα είναι μαθητές στη Γ» Λυκείου.
Από τη Δευτέρα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, δημοσιοποιήθηκαν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προκειμένου όλοι οι μαθητές της Α΄Λυκείου να έχουν τον χρόνο να δουν τις ερωτήσεις.
Κάθε λύκειο (ημερήσιο ή εσπερινό ΓΕΛ, ημερήσιο ή εσπερινό ΕΠΑΛ) καταρτίζει το πρόγραμμα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ τάξης ημερησίου και εσπερινού λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) και Β΄ τάξης εσπερινού ΓΕΛ, έχει κοινοποιήσει ήδη στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και ενημερώνει τη σχετική ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – Διόφαντος, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει για την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα myschool.
Σήμερα οι καθηγητές με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο για την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα myschool, θα κληρώνουν (δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα άλλα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας και των Αρχαίων Ελληνικών) με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων που θα εξετασθούν οι μαθητές στην εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος που θα ακολουθήσει.
Λαμβάνεται μέριμνα ώστε τα τελευταία αυτά μαθήματα να εξετάζονται τη δεύτερη πρωινή βάρδια για τα σχολεία που λειτουργούν πρωί.
Εξαιρετικά και μόνο για το διδακτικό έτος 2013-2014, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι θέμα ή θέματα που κληρώθηκαν δεν είχαν διδαχθεί στο συγκεκριμένο σχολείο για απόλυτα αιτιολογημένους λόγους, είναι δυνατή και δεύτερη κλήρωση θεμάτων (με εξαίρεση τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας) υπό την προϋπόθεση ότι έχει συνταχθεί προηγουμένως σχετικό πρακτικό στο οποίο αναγράφονται οι λόγοι που δικαιολογούν τη δεύτερη αυτή κλήρωση. Η αιτιολόγηση που περιλαμβάνεται στο πρακτικό συμπληρώνεται στο σχετικό πεδίο που θα υπάρχει στο σύστημα κληρώσεων κατά τη διαδικασία 2ης κλήρωσης.
Αντίγραφο του πρακτικού αυτού διαβιβάζεται αυθημερόν ηλεκτρονικά στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. Οι διδάσκοντες στην περίπτωση και δεύτερης ως άνω κλήρωσης έχουν τη δυνατότητα να δώσουν για εξέταση στους μαθητές τους τα θέματα της δεύτερης κλήρωσης ή ένα θέμα από την πρώτη και ένα από τη δεύτερη κλήρωση.
Εάν υπάρξουν τεχνικά προβλήματα
Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο οικείος Διευθυντής Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στο επίπεδο της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.
Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης για την οποία ενημερώνεται το Ι.Ε.Π. και ο Διόφαντος.
Ο νέος θεσμός δεν θα εφαρμοστεί στα Εκκλησιαστικά Λύκεια, στα Λύκεια Ειδικής Αγωγής, στα λύκεια μειονοτικών σχολείων και Ιεροδιδασκαλείων, καθώς και στα ελληνικά λύκεια του εξωτερικού.
Σε ό,τι αφορά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις που ξεκίνησαν χθες, Τετάρτη, με τη Νεοελληνική Γλώσσα τα θέματα χαρακτηρίστηκαν ως απλά και κατανοητά, εντός της διδακτέας ύλης.
Όπως επεσήμενε ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Κ. Αμπατζίδης: «Στην έναρξη των εξετάσεων οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξετάστηκαν στο θέμα του Ανθρωπισμού. Το κείμενο αντλήθηκε από το «Σύγχρονο Άνθρωπο» του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου και πραγματεύεται την έννοια του Ανθρωπισμού, τη στρέβλωσή της και την αναγκαιότητα πρακτικής και ουσιαστικής εφαρμογής του.
Ο Ανθρωπισμός είναι εκτενής Θεματική ενότητα με ειδικό βάρος. Η μελέτη του περιλαμβάνειτο σύνολο των ιδεών της κοινωνικής πραγματικότητας καθώς και των προβλημάτων που εμφανίζονται στην καθημερινότητα.
Η προσέγγιση του διαγωνίσματος από τους μαθητές απαιτούσε προσοχή στη λεπτομέρεια».
Ο γενικός γραμματέας της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης υπογράμμισε: «Οι ασκήσεις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, εκτός από μεμονωμένες λέξεις στα συνώνυμα και αντώνυμα.
Το θέμα της έκθεσης απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή μια και το φάσμα των φαινομένων ελλείμματος της ανθρωπιάς στην εποχή μας είναι ιδιαίτερα ευρύ. Απαιτούσε, λοιπόν, ευθυκρισία και ευστοχία στη διατύπωση των ιδεών και σαφή ανάπτυξή τους».
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τονίζει: «Η επιλογή του κειμένου ανταποκρίνεται, βέβαια, στις απαιτήσεις των εξετάσεων, ωστόσο, το περιεχόμενό του δεν αντιστοιχεί στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα»Οι Πανελλήνιες συνεχίζονται αύριο Παρασκευή με την εξέταση στη βιολογία, τη φυσική, τα μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής και την ιστορία».