Άκουσαν, είδαν, έμαθαν, «γοητεύθηκαν» από την ιστορία που «κουβαλά»
και αποφάσισαν να αποτυπώσουν όχι σε χαρτί αλλά σε επιτραπέζιο
ηλεκτρονικό παιχνίδι, την αγάπη τους για το μαρμάρινο γλυπτό της Νίκης
της Σαμοθράκης, που…
δεν παύει να είναι μέρος της «καρδιάς» του τόπου τους.
Δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Α» και της Β» Γυμνασίου, του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, ηλικίας 12 έως 14 ετών, δημιούργησαν, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο», ένα ηλεκτρονικό και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το «Σαωκίς Νίκης Παίγνιον» για τη Νίκη της Σαμοθράκης.
«Στο πλαίσιο του μαθήματος Τοπικής Ιστορίας «γεννήθηκε» η ιδέα σε μένα και στην κ. Αναστασοπούλου που το διδάσκαμε, να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι για να γίνει πιο ελκυστικό και βιωματικό το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας.
Λόγω έλλειψης χρόνου (μονόωρο το μάθημα) μεταφέρθηκε η ιδέα μας το απόγευμα για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η Νίκη πάει Σχολείο»" εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συντονίστρια εκπαιδευτικός Σταματία Χαριτούδη.
Με την ιδέα να έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο, η ομάδα εργασίας των παιδιών ξεκίνησε την υλοποίηση του εγχειρήματος από τον Νοέμβριο του 2013 και ολοκλήρωσε την προσπάθεια στις αρχές του Μαΐου 2014.
Ενθουσιασμός, δημιουργικότητα, φαντασία και επιμονή ήταν τα «συστατικά» που έφεραν ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει τα παιδιά: το παιχνίδι, στην επιτραπέζια μορφή του, είναι ένα ταμπλό σε ύφασμα, με τέσσερα πιόνια από πηλό, κάθε ένα εκ των οποίων είναι αγαλματίδιο της Νίκης και περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες καρτών, με ερωτήσεις σε θέματα εικαστικά, ιστορικά, αρχαιολογία και γενικού ενδιαφέροντος (αγγειοπλαστική, ζωγραφική σε ύφασμα, γνώσεις πληροφορικής).
Το ηλεκτρονικό παιχνίδι, μια εφαρμογή που εγκαθίσταται σε υπολογιστή, έχει επίσης τέσσερις κατηγορίες ερωτήσεων και χρονόμετρο για την υποβολή απάντησης. Σε περίπτωση που η απάντηση είναι σωστή, συνοδεύεται από πράσινο χρωματισμό και χειροκρότημα επιδοκιμασίας, ενώ αν είναι λανθασμένη, τότε το χρώμα αλλάζει και γίνεται κόκκινο.
Το παιχνίδι για τη Νίκη της Σαμοθράκης (και στις δύο μορφές του) παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο» και οι μαθητές των σχολείων του Έβρου επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στους δημιουργούς του. «Το χαρακτήρισαν (το παιχνίδι) πρωτότυπο, δημιουργικό, διαφορετικό» ανέφερε η κ. Χαριτούδη.
Τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί, που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου, αισθάνονται υπερήφανοι. Πέρα από την αρχική αναγνωρισιμότητα που πέτυχε το παιχνίδι, μέσα από την παρουσίασή του, τώρα πλέον, η δημιουργική του ομάδα συζητά, σύμφωνα με την κ. Χαριτούδη, και το ενδεχόμενο προώθησης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά (και στις δύο μορφές του).
Μάλιστα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξουν επαφές με φορείς, με στόχο την προώθηση ενεργειών που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επίτευξη του προαναφερθέντος στόχου.
Στην προσπάθεια δημιουργίας του παιχνιδιού, εκπαιδευτικοί που πλαισίωσαν, εντάχθηκαν και βοήθησαν εθελοντικά στην ομάδα είναι η κ.Ζησίδου και ο κ.Κίτσος. Πολύτιμοι εξωτερικοί συνεργάτες είναι, επίσης, η κ. Δελάκη (μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του γυμνασίου Αλεξανδρούπολης), η κ. Κωστίδου (αγγειοπλάστρια) και η κ. Γκεβεζέ (υπεύθυνη ηλεκτρονικού παιχνιδιού) και παλαιά μαθήτρια του γυμνασίου.
Όσο για τα παιδιά που «ταξίδεψαν» στην ιστορία του τόπου τους, η εμπειρία υπήρξε μοναδική, αφού στη διάρκεια δημιουργίας του παιχνιδιού «όλα ήταν πολύ χαρούμενα ενώ κι εμείς, όλοι, γνωρίσαμε, αγαπήσαμε και εκτιμήσαμε τον θησαυρό αυτό του τόπου μας, το νησί της Σαμοθράκης και τη Νίκη» υπογράμμισε η κ. Χαριτούδη.
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ, Ε. Σοφιανού
δεν παύει να είναι μέρος της «καρδιάς» του τόπου τους.
Δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Α» και της Β» Γυμνασίου, του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, ηλικίας 12 έως 14 ετών, δημιούργησαν, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο», ένα ηλεκτρονικό και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το «Σαωκίς Νίκης Παίγνιον» για τη Νίκη της Σαμοθράκης.
«Στο πλαίσιο του μαθήματος Τοπικής Ιστορίας «γεννήθηκε» η ιδέα σε μένα και στην κ. Αναστασοπούλου που το διδάσκαμε, να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι για να γίνει πιο ελκυστικό και βιωματικό το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας.
Λόγω έλλειψης χρόνου (μονόωρο το μάθημα) μεταφέρθηκε η ιδέα μας το απόγευμα για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η Νίκη πάει Σχολείο»" εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συντονίστρια εκπαιδευτικός Σταματία Χαριτούδη.
Με την ιδέα να έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο, η ομάδα εργασίας των παιδιών ξεκίνησε την υλοποίηση του εγχειρήματος από τον Νοέμβριο του 2013 και ολοκλήρωσε την προσπάθεια στις αρχές του Μαΐου 2014.
Ενθουσιασμός, δημιουργικότητα, φαντασία και επιμονή ήταν τα «συστατικά» που έφεραν ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει τα παιδιά: το παιχνίδι, στην επιτραπέζια μορφή του, είναι ένα ταμπλό σε ύφασμα, με τέσσερα πιόνια από πηλό, κάθε ένα εκ των οποίων είναι αγαλματίδιο της Νίκης και περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες καρτών, με ερωτήσεις σε θέματα εικαστικά, ιστορικά, αρχαιολογία και γενικού ενδιαφέροντος (αγγειοπλαστική, ζωγραφική σε ύφασμα, γνώσεις πληροφορικής).
Το ηλεκτρονικό παιχνίδι, μια εφαρμογή που εγκαθίσταται σε υπολογιστή, έχει επίσης τέσσερις κατηγορίες ερωτήσεων και χρονόμετρο για την υποβολή απάντησης. Σε περίπτωση που η απάντηση είναι σωστή, συνοδεύεται από πράσινο χρωματισμό και χειροκρότημα επιδοκιμασίας, ενώ αν είναι λανθασμένη, τότε το χρώμα αλλάζει και γίνεται κόκκινο.
Το παιχνίδι για τη Νίκη της Σαμοθράκης (και στις δύο μορφές του) παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο» και οι μαθητές των σχολείων του Έβρου επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στους δημιουργούς του. «Το χαρακτήρισαν (το παιχνίδι) πρωτότυπο, δημιουργικό, διαφορετικό» ανέφερε η κ. Χαριτούδη.
Τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί, που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου, αισθάνονται υπερήφανοι. Πέρα από την αρχική αναγνωρισιμότητα που πέτυχε το παιχνίδι, μέσα από την παρουσίασή του, τώρα πλέον, η δημιουργική του ομάδα συζητά, σύμφωνα με την κ. Χαριτούδη, και το ενδεχόμενο προώθησης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά (και στις δύο μορφές του).
Μάλιστα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξουν επαφές με φορείς, με στόχο την προώθηση ενεργειών που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επίτευξη του προαναφερθέντος στόχου.
Στην προσπάθεια δημιουργίας του παιχνιδιού, εκπαιδευτικοί που πλαισίωσαν, εντάχθηκαν και βοήθησαν εθελοντικά στην ομάδα είναι η κ.Ζησίδου και ο κ.Κίτσος. Πολύτιμοι εξωτερικοί συνεργάτες είναι, επίσης, η κ. Δελάκη (μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του γυμνασίου Αλεξανδρούπολης), η κ. Κωστίδου (αγγειοπλάστρια) και η κ. Γκεβεζέ (υπεύθυνη ηλεκτρονικού παιχνιδιού) και παλαιά μαθήτρια του γυμνασίου.
Όσο για τα παιδιά που «ταξίδεψαν» στην ιστορία του τόπου τους, η εμπειρία υπήρξε μοναδική, αφού στη διάρκεια δημιουργίας του παιχνιδιού «όλα ήταν πολύ χαρούμενα ενώ κι εμείς, όλοι, γνωρίσαμε, αγαπήσαμε και εκτιμήσαμε τον θησαυρό αυτό του τόπου μας, το νησί της Σαμοθράκης και τη Νίκη» υπογράμμισε η κ. Χαριτούδη.
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ, Ε. Σοφιανού