Είναι δυνατό να βρει κάποιος δουλειά μέσω των Social Media;
Φυσικά και είναι. Όσοι χρησιμοποιούν τα social media με την ευρύτερη έννοιά τους και ειδικότερα message boards, όπως Facebook, LinkedIn, blogs, Twitter και πολλές άλλες ιστοσελίδες, οι πιθανότητές τους να βρουν δουλειά είναι πολύ περισσότερες από εκείνους που δεν είναι συνειδητοποιημένοι και γνώστες των βασικών λειτουργιών του Ιnternet και των social media. Ορισμένοι εργοδότες είναι πολύ συγκεκριμένοι για τις θέσεις εργασίας που υπάρχουν στις εταιρείες τους και ανεβάζουν αυτές τις πληροφορίες online. Άλλοι πάλι ανεβάζουν αόριστα posts, υπονοώντας πως μπορεί να υπάρχει κάποιο άνοιγμα στην εταιρεία. Όπως και να έχει πάντως, οι πληροφορίες που υπάρχουν αναρτημένες στα social media μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε την επόμενη σας δουλειά. Ορίστε τι να ψάξετε:
Αναζητείστε λέξεις-κλειδιά. Ξέρετε τι δουλειά ψάχνετε και υπάρχουν συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά που περιγράφουν το περιεχόμενο και το αντικείμενό της. Εάν δεν είστε σίγουροι για τους διάφορους τίτλους που μπορεί να περιγράφουν τη δουλειά σας, κάντε μία έρευνα και βρείτε αυτά που είναι πιο κοντά στο επάγγελμα που αναζητάτε. Χρησιμοποιείστε τις λέξεις-κλειδιά που βρήκατε στα διάφορα social media και ανακαλύψτε οποιαδήποτε ευκαιρία για δουλειά υπάρχει στο διαδίκτυο και όχι μόνο.
Απλά κάντε follow. Βρήκατε κάποια άτομα μέσω των social media που φαίνεται πως γνωρίζουν πράγματα σχετικά με openings για θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν. Δεν τους ξέρετε και ούτε αυτοί σας ξέρουν. Ωστόσο, αν τους έχετε βρει στο Τwitter, μπορεί να ξεκινήσετε να τους ακολουθείτε (following). Σε περίπτωση που τους βρήκατε στο LinkedIn ή σε κάποιο άλλο παρόμοιο site, κοιτάξτε τη σελίδα του και βρείτε το λογαριασμό του στο Twitter. Με το να ακολουθείτε κάποιον στο Τwitter μπορείτε πιο εύκολα να επικοινωνήσετε μαζί του, ειδικά αν δείτε πως θέλει να σας ακολουθήσει κ αυτός. Σχολιάστε ένα tweet που σας αρέσει και κάντε το share ή retweet. Αυτός ο τρόπος συμμετοχής δε θα περάσει απαρατήρητος και θα βοηθήσει αρκετά ώστε να ‘σπάσει ο πάγος’.
Το profile σας στα social media. Τόσο οι φοιτητές όσο και οι πτυχιούχοι θα πρέπει να έχουν ένα profile στο LinkedIn. Η σελίδα που θα δημιουργήσετε στο LinkedIn θα πρέπει να αντιπροσωπεύει το βιογραφικό σας, ίσως και να είναι ακόμα καλύτερη, προσθέτοντας απλά μία επαγγελματική φωτογραφία, τις ικανότητές και τις συστάσεις σας. Ανά πάσα στιγμή θα πρέπει να αναφέρεται σε πρόσφατες πληροφορίες, να είναι αξιόπιστη, προσεγμένη και χωρίς λάθη. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για κάθε ‘ηλεκτρονική παρουσία’ σας σε οποιαδήποτε social media. Ακόμα και το Facebook που μπορεί να έχετε για προσωπική χρήση, πρέπει να διέπεται από μία δόση επαγγελματισμού, καθώς είναι σχεδόν σίγουρο πως ο εν γένει εργοδότης σας θα ελέγξει τις δημοσιεύσεις και τις φωτογραφίες σας. .
Να προσέχετε τη συμπεριφορά σας. Η δημιουργία πολλών λογαριασμών στα διάφορα social media, έχει ως φυσικό αποτέλεσμα την υπερ-προβολή σας, όσο και αν προσπαθείτε να διατηρήσετε την ανωνυμία και να προστατεύσετε την ιδιωτική σας ζωή. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε online διαπληκτισμούς και θέματα που διχάζουν την κοινή γνώμη. Κρατήστε τις προσωπικές σας απόψεις για τον εαυτό σας και για συζητήσεις σε φιλικό περιβάλλον. Εάν ο πιθανός εργοδότης σας αντιληφθεί ότι χάνετε την ψυχραιμίας σας online, θα αρχίσει να αμφιβάλλει κατά πόσο αξίζετε μία θέση στο εργατικό δυναμικό της εταιρείας του.
Μην ξεχνάτε επίσης πως δεν πρέπει να πάθετε εμμονή με ορισμένα άτομα και τους παρακολουθείτε online. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορείτε να τους κάνετε follow, απλά δεν πρέπει να τους παρενοχλείτε. Τα Social media είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, ειδικά για την εύρεση δουλειάς, αλλά όπως είναι λογικό πρέπει κανείς να τα διαχειρίζεται με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή και ευπρέπεια.
by Matthew C. Keegan
via http://www.saycampuslife.com/2014/01/20/job-hunting-with-social-media/
Φυσικά και είναι. Όσοι χρησιμοποιούν τα social media με την ευρύτερη έννοιά τους και ειδικότερα message boards, όπως Facebook, LinkedIn, blogs, Twitter και πολλές άλλες ιστοσελίδες, οι πιθανότητές τους να βρουν δουλειά είναι πολύ περισσότερες από εκείνους που δεν είναι συνειδητοποιημένοι και γνώστες των βασικών λειτουργιών του Ιnternet και των social media. Ορισμένοι εργοδότες είναι πολύ συγκεκριμένοι για τις θέσεις εργασίας που υπάρχουν στις εταιρείες τους και ανεβάζουν αυτές τις πληροφορίες online. Άλλοι πάλι ανεβάζουν αόριστα posts, υπονοώντας πως μπορεί να υπάρχει κάποιο άνοιγμα στην εταιρεία. Όπως και να έχει πάντως, οι πληροφορίες που υπάρχουν αναρτημένες στα social media μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε την επόμενη σας δουλειά. Ορίστε τι να ψάξετε:
Αναζητείστε λέξεις-κλειδιά. Ξέρετε τι δουλειά ψάχνετε και υπάρχουν συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά που περιγράφουν το περιεχόμενο και το αντικείμενό της. Εάν δεν είστε σίγουροι για τους διάφορους τίτλους που μπορεί να περιγράφουν τη δουλειά σας, κάντε μία έρευνα και βρείτε αυτά που είναι πιο κοντά στο επάγγελμα που αναζητάτε. Χρησιμοποιείστε τις λέξεις-κλειδιά που βρήκατε στα διάφορα social media και ανακαλύψτε οποιαδήποτε ευκαιρία για δουλειά υπάρχει στο διαδίκτυο και όχι μόνο.
Απλά κάντε follow. Βρήκατε κάποια άτομα μέσω των social media που φαίνεται πως γνωρίζουν πράγματα σχετικά με openings για θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν. Δεν τους ξέρετε και ούτε αυτοί σας ξέρουν. Ωστόσο, αν τους έχετε βρει στο Τwitter, μπορεί να ξεκινήσετε να τους ακολουθείτε (following). Σε περίπτωση που τους βρήκατε στο LinkedIn ή σε κάποιο άλλο παρόμοιο site, κοιτάξτε τη σελίδα του και βρείτε το λογαριασμό του στο Twitter. Με το να ακολουθείτε κάποιον στο Τwitter μπορείτε πιο εύκολα να επικοινωνήσετε μαζί του, ειδικά αν δείτε πως θέλει να σας ακολουθήσει κ αυτός. Σχολιάστε ένα tweet που σας αρέσει και κάντε το share ή retweet. Αυτός ο τρόπος συμμετοχής δε θα περάσει απαρατήρητος και θα βοηθήσει αρκετά ώστε να ‘σπάσει ο πάγος’.
Το profile σας στα social media. Τόσο οι φοιτητές όσο και οι πτυχιούχοι θα πρέπει να έχουν ένα profile στο LinkedIn. Η σελίδα που θα δημιουργήσετε στο LinkedIn θα πρέπει να αντιπροσωπεύει το βιογραφικό σας, ίσως και να είναι ακόμα καλύτερη, προσθέτοντας απλά μία επαγγελματική φωτογραφία, τις ικανότητές και τις συστάσεις σας. Ανά πάσα στιγμή θα πρέπει να αναφέρεται σε πρόσφατες πληροφορίες, να είναι αξιόπιστη, προσεγμένη και χωρίς λάθη. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για κάθε ‘ηλεκτρονική παρουσία’ σας σε οποιαδήποτε social media. Ακόμα και το Facebook που μπορεί να έχετε για προσωπική χρήση, πρέπει να διέπεται από μία δόση επαγγελματισμού, καθώς είναι σχεδόν σίγουρο πως ο εν γένει εργοδότης σας θα ελέγξει τις δημοσιεύσεις και τις φωτογραφίες σας. .
Να προσέχετε τη συμπεριφορά σας. Η δημιουργία πολλών λογαριασμών στα διάφορα social media, έχει ως φυσικό αποτέλεσμα την υπερ-προβολή σας, όσο και αν προσπαθείτε να διατηρήσετε την ανωνυμία και να προστατεύσετε την ιδιωτική σας ζωή. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε online διαπληκτισμούς και θέματα που διχάζουν την κοινή γνώμη. Κρατήστε τις προσωπικές σας απόψεις για τον εαυτό σας και για συζητήσεις σε φιλικό περιβάλλον. Εάν ο πιθανός εργοδότης σας αντιληφθεί ότι χάνετε την ψυχραιμίας σας online, θα αρχίσει να αμφιβάλλει κατά πόσο αξίζετε μία θέση στο εργατικό δυναμικό της εταιρείας του.
Μην ξεχνάτε επίσης πως δεν πρέπει να πάθετε εμμονή με ορισμένα άτομα και τους παρακολουθείτε online. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορείτε να τους κάνετε follow, απλά δεν πρέπει να τους παρενοχλείτε. Τα Social media είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, ειδικά για την εύρεση δουλειάς, αλλά όπως είναι λογικό πρέπει κανείς να τα διαχειρίζεται με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή και ευπρέπεια.
by Matthew C. Keegan
via http://www.saycampuslife.com/2014/01/20/job-hunting-with-social-media/