Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Ο συγκυβερνήτης έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος στις Αλπεις! - Επασχε από κατάθλιψη - Νέα στοιχεία για το δυστύχημα.

 Ο 28χρονος συγκυβερνήτης Αντρεας Λούμπιτζ που φέρεται να έριξε το αεροσκάφος εσκεμμένα. Εξετάζεται το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας



Φως στα δραματικά τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του Airbus της Germanwings που συνετρίβη στις Αλπεις ρίχνει ο εισαγγελέας της Μασσαλίας την ίδια στιγμή που έρχονται αποκαλύψεις για την ψυχολογική κατάσταση του συγκυβερνήτη.

Σε δηλώσεις του που μεταδόθηκαν ζωντανά είπε πως από τις μέχρι στιγμής έρευνες για την αεροπορική αυτή τραγωδία προκύπτει ότι ο συγκυβερνήτης του Airbus 320 ήταν στο πιλοτήριο την ώρα της συντριβής και πως εσκεμμένα επέλεξε να οδηγήσει σε κάθοδο το αεροπλάνο.

«Τα πάντα εστιάζονται στη συμπεριφορά του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο»,
δήλωσε ο εισαγγελέας Μασσαλίας για τη συντριβή του Airbus, τονίζοντας μάλιστα ότι από τις συνομιλίες που κατάφεραν να ακούσουν οι ειδικοί, μέχρι και λίγα λεπτά πριν τη συντριβή οι συνομιλίες μεταξύ πιλότου και συγκυβερνήτη είναι κανονικές και κάποιες στιγμές «πρόσχαρες και χαρούμενες».




«Δεν έχουμε ακούσει κάτι που δεν ήταν φυσιολογικό», ανέφερε και πρόσθεσε ότι κάποια στιγμή ο πιλότος ζήτησε από τον συγκυβερνήτη να πάρει τα ηνία της πτήσης και πως ταυτόχρονα ακούστηκε ο θόρυβος ενός καθίσματος που πάει προς τα πίσω και η πόρτα να ανοίγει.
«Ο πιλότος πήγε στην τουαλέτα και ο συγκυβερνήτης παρέμεινε στο εσωτερικό του πιλοτηρίου», είπε ο εισαγγελέας. Στη συνέχεια ο πιλότος επέστρεψε και χτύπησε την πόρτα, ζητώντας πρόσβαση στο εσωτερικό του πιλοτηρίου, ωστόσο, δεν ακούστηκε καμία απάντηση

«Ο συγκυβερνήτης δεν ξαναμιλάει. Ακούγεται ο ήχος της αναπνοής του», τόνισε ο εισαγγελέας Μασσαλίας και πρόσθεσε: «Στη συνέχεια ακούμε τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας που ζητά επικοινωνία με πιλοτήριο αλλά δεν υπάρχει απόκριση».
Τότε, όπως σημείωσε, οι ελεγκτές ζήτησαν να ενεργοποιηθεί η επείγουσα διαδικασία βοήθειας, ώστε το αεροσκάφος να έχει προτεραιότητα σε σχέση με άλλα, ενώ ζήτησαν μάλιστα και τη βοήθεια και άλλων αεροσκαφών, προκειμένου να ανακτηθεί η επικοινωνία με το Airbus320.


«Ο συναγερμός ενεργοποιήθηκε προκειμένου να δείξει στο πλήρωμα ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο έδαφος και εκείνη την ώρα ακούμε τα χτυπήματα στην πόρτα να γίνονται πολύ πιο δυνατά», είπε ο εισαγγελέας.
«Πριν την οριστική πρόσκρουση ακούμε έναν θόρυβο που είναι σαν μία πρώτη πρόσκρουση στο έδαφος πριν τελικά το αεροσκάφος συντριβεί στο βουνό», ανέφερε και συνέχισε: «Δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου που να δόθηκε από το πιλοτήριο και καμία απάντηση στο πλήθος των εκκλήσεων που έγιναν από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας».

Σύμφωνα με τον Εισαγγελέα της Μασσαλίας, αυτό έγινε στις 12.30 ώρα Γαλλίας και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η ερμηνεία των επικεφαλής των ερευνών είναι ότι ο συγκυβερνήτης αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας και εσκεμμένα ενεργοποίησε τον κουμπί που οδηγεί στην απώλεια ύψους.


«O συγκυβερνήτης εσκεμμένα επέλεξε να οδηγήσει σε κάθοδο το αεροπλάνο»
, είπε και πρόσθεσε: «O συγκυβερνήτης ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη πριν από τη συντριβή».

Οπως τόνισε ακόμα, τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή ακούγονταν κραυγές επιβατών.
Πληροφορίες φίλων του συγκυβερνήτη αναφέρουν ότι τον τελευταίο καιρό η συμπεριφορά του ήταν διαφορετική και είτε έπασχε από κατάθλιψη είτε υπερκόπωση. Μάλιστα είχε διακόψει την εκπαίδευσή του για 6 χρόνια και ίσως η αιτία να αφορούσε κάποια περιστατικά κατάθλιψης.

Κάθοδος σε 11 λεπτά

Σύμφωνα πάντως με Γάλλους ειδικούς, για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μία κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.

Για την ακρίβεια, οι Γάλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.


«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».

Ο αυτόματος πιλότος ρυθμίστηκε για να κατέβει από τα 38.000 στα 100 πόδια

Το σύστημα αυτόματου πιλότου του Airbus A320 της Germanwings είχε ρυθμιστεί προκειμένου το επιβατικό αεροσκάφους να πραγματοποιήσει κάθοδο στα 100 πόδια, το χαμηλότερο δυνατό ύψους, πριν από τη μοιραία συντριβή του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία παρακολούθησης των αερομεταφορών FlightRadar24.


Γάλλοι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε στο πιλοτήριο του Airbus και ρύθμισε τον αυτόματο πιλότο του Airbus ώστε αυτό να αρχίσει καθοδική πορεία 3.000 ποδών ανά λεπτό, από τα 38.000 πόδια.


Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων παρακολούθησης που αναλύθηκαν, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αεροσκάφους και μετέβαλε το ύψος δίνοντάς του στην ελάχιστη δυνατή ρύθμιση, δηλαδή τα 100 πόδια. Το αεροσκάφος συνετρίβη σε υψόμετρο 6.000 ποδών.


«Μεταξύ 09:30:52 και 09:30:55 μπορείτε να δείτε ότι η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου άλλαξε χειροκίνητα από τα 38.000 πόδια στα 100 πόδια και 9 δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική του πορεία, πιθανόν με τη ρύθμιση "ανοικτής κατάβασης" του αυτόματου πιλότου», μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς επικαλούμενο σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε ο Φρέντρικ Λίνταλ, διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας παρακολούθησης.

Η υπηρεσία διευκρίνισε ότι απέστειλε τα δεδομένα σε Γάλλους ερευνητές κατόπιν αιτήματός τους.

Αξίζει, πάντως,να σημειωθεί ότι η Ένωση Πιλότων Cockpit αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η συντριβή του αεροσκάφους να μην οφείλεται σε αυτοκτονία του συγκυβερνήτη.


«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι στην ιστορία της αεροπλοΐας έχουν υπάρξει κι άλλα κρούσματα αυτοκτονιών. «Πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Βεβαίως αρκετά συνηγορούν υπέρ του σεναρίου ότι μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ψυχικά άρρωστο», συνέχισε, αλλά προειδοποίησε να μην χαρακτηριστεί η συντριβή πρόωρα αυτοκτονία.


«Στα νέα στοιχεία των ερευνητών αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Πολλά ερωτήματα είναι ακόμη ανοιχτά. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά και άλλα σενάρια», τόνισε.

Οργή και κατάπληξη στην πόλη απ' όπου κατάγονταν οι 16 μαθητές λυκείου που σκοτώθηκαν στη συντριβή

Ο δήμαρχος της Χάλτερν αμ Ζε και ο λυκειάρχης του σχολείου της πόλης που θρηνούν για τον θάνατο 16 μαθητών και δύο καθηγητών από τη συντριβή του Α320 της Germanwings εξέφρασαν σήμερα την "οργή" και την απορία τους για την πληροφορία ότι ο συγκυβερνήτης προκάλεσε προφανώς σκόπιμα το δυστύχημα.


"Αφού πληροφορηθήκαμε τα νέα στοιχεία (...) αναρωτιέμαι πότε θα τελειώσει ο εφιάλτης που ζούμε εδώ στο Χάλτερν αμ Ζε", δήλωσε ο δήμαρχος Μπόντο Κλίμπελ σε συνέντευξη Τύπου που μεταδόθηκε από τη γερμανική τηλεόραση.

Οι μαθητές του λυκείου και οι καθηγητές τους βρίσκονταν στην Ισπανία στο πλαίσιο μιας ανταλλαγής με Ισπανούς μαθητές και επέστρεφαν με την πτήση της Germanwings.

"Το γεγονός ότι ένας άνθρωπος μπόρεσε να προκαλέσει αυτό το δυστύχημα δίνει μια ακόμη πιο φρικτή διάσταση" στην καταστροφή, πρόσθεσε ο δήμαρχος δηλώνοντας ότι ο ίδιος είναι "κατάπληκτος, οργισμένος, άφωνος και σοκαρισμένος βαθύτατα".


Ο Ούλριχ Βέσελ, ο διευθυντής του λυκείου Γιόζεφ-Κένινγκ, είπε ότι ανακοίνωσε την είδηση στους συναδέλφους του στο σχολείο λέγοντάς τους: "τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα απ' όσο πιστεύαμε στην αρχή".

"Αν τα αίτια του δυστυχήματος ήταν μια μηχανική βλάβη, θα μπορούσαμε να φροντίσουμε το πρόβλημα αυτό να μην ξαναπαρουσιαστεί", εξήγησε ο Βέσελ. "Εξοργιζόμαστε που μια αυτοκτονία οδήγησε στον θάνατο άλλους 149 ανθρώπους", πρόσθεσε.

Ο λυκειάρχης είπε ότι δεν ενημέρωσε τους μαθητές γιατί είχαν ήδη σχολάσει όταν έγινε γνωστή η είδηση αυτή. "Δεν γνωρίζουμε τι ώθησε αυτόν τον νεαρό άνδρα, δεν ξέρουμε αν αντιλαμβανόταν το μέγεθος της απόφασής του, αν ήταν ψυχασθενής", συνέχισε.

Lufthansa: Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη για τα κίνητρα του συγκυβερνήτη

Δεν υπάρχει "η παραμικρή ένδειξη" για τους λόγους που ώθησαν τον συγκυβερνήτη του Airbus να ρίξει το αεροπλάνο στο βουνό, δήλωσε σήμερα ο Κάρστεν Σπορ, επικεφαλής της Lufthansa, θυγατρική της οποίας είναι η Germanwings.


"Είμαστε αποσβολωμένοι εδώ στη Lufthansa, εδώ στη Germanwings", υπογράμμισε ο Κάρστεν Σπορ σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην Κολωνία (δυτική Γερμανία).


Ο επικεφαλής της Lufthansa δήλωσε ακόμη πως "κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει" την ενέργεια του συγκυβερνήτη.

"Όποια κι αν είναι τα μέτρα ασφαλείας που μπορεί να έχει κανείς σε μια εταιρεία, όσο αυστηρές κι αν είναι οι διαδικασίες, τίποτε δεν θα μπορούσε να εμποδίσει μια τέτοια μεμονωμένη πράξη", υποστήριξε κατά τη συνέντευξη Τύπου. "Κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει" μια τέτοια πράξη, επέμεινε.