Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Καθυστέρησε η πτήση; Ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας

Επιτέλους, ήρθε η ώρα των διακοπών. Αεροπορικά εισιτήρια, βαλίτσες… όλα έτοιμα.
Αν όμως τα σχέδιά μας χαλάσουν λόγω μιας ματαίωσης ή καθυστέρησης της πτήσης μας, τότε καλό είναι να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας. Η καθυστέρηση (ή και αναβολή ή η ακύρωση) πτήσεων δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται από εμάς με παθητικότητα.

Ακύρωση/ματαίωση πτήσης

Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να προσφέρει:
  • Την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας με δωρεάν travelerπτήση στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή τη δυνατότητα μεταφοράς στον τελικό μας προορισμό (εμείς επιλέγουμε…).
  • Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.
Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει με τα ποσά που αναφέρονται για την άρνηση επιβίβασης.

Μεγάλη καθυστέρηση

Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα, αναψυκτικά και επικοινωνιακές διευκολύνεις, εάν υπάρξει καθυστέρηση της πτήσης:
  • 2 και πλέον ώρες για πτήσεις κάτω από 1.500 χλμ.
  • 3 και πλέον ώρες για πτήσεις άνω των 1.500 χλμ., εντός της Ε.Ε.
  • 3 και πλέον ώρες για πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ., εκτός Ε.Ε.
  • 4 και πλέον ώρες για πτήσεις πάνω από 3.500 χλμ. εκτός της Ε.Ε.
airport
Εάν η αναχώρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, δικαιούμαστε διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο για μία ή περισσότερες νύχτες και δωρεάν μεταφορά μας στο ξενοδοχείο.
Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου για το μέρος του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκε.
airplane-travel