Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου
Το «κρυφό σχολειό» μέσα στην περίοδο των εξετάσεων έπαιξαν καθηγητές και μαθητές μεγάλου ιδιωτικού σχολείου της Αθήνας, με αποτέλεσμα όλη η Α΄Λυκείου να πάρει «εικοσάρια», εκεί που το 40% των μαθητών όλης της χώρας έμεινε μετεξεταστέο: στην Άλγεβρα.
Το συγκεκριμένο σχολείο κατάφερε να «ξεγελάσει» το υπουργείο και να πάρει τα ερωτήματα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και να τα διδάξει κρυφά στους μαθητές πριν αυτοί εξεταστούν.
Το τί ακριβώς έκαναν, περιγράφει στο newpost, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) Μιχάλης Κουρουτός:
«Κάθε σχολείο δηλώνει ποιο μάθημα θα εξεταστεί την κάθε ημέρα. Το συγκεκριμένο σχολείο είχε δηλώσει Δευτέρα - Άλγεβρα, Τετάρτη - Χημεία. Το υπουργείο τους έδωσε τον κωδικό τη Δευτέρα, άνοιξαν την Τράπεζα Θεμάτων, πήραν τα ερωτήματα της Άλγεβρας, αλλά εξέτασαν Θρησκευτικά, που είναι ενδοσχολικό και όχι πανελλαδικών εξετάσεων μάθημα. Την Τρίτη τους δίδαξαν τα ερωτήματα της Άλγεβρας που πήραν από την Τράπεζα Θεμάτων. Την Τετάρτη τους εξέτασαν στην Άλγεβρα και ταυτόχρονα άνοιξαν την Τράπεζα Θεμάτων και πήραν ερωτήματα της Χημείας, την οποία υποτίθεται εκείνη την ώρα εξέταζαν. Την Πέμπτη τους δίδαξαν τα ερωτήματα της Χημείας, την Παρασκευή τους εξέτασαν».
Έτσι κατάφεραν να αριστεύσουν όλοι οι μαθητές Α΄Λυκείου του συγκεκριμένου σχολείου.
«Έχουμε ζητήσει πειθαρχικό και ποινικό έλεγχο και μαθαίνω ότι ήδη έχει υπάρξει παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, όμως περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουμε καταφέρει να μάθουμε», διευκρινίζει στο newpost ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ.
Υπενθυμίζεται ότι από την Τράπεζα Θεμάτων αντλείται το 50% των ερωτημάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία συνυπολογίζονται, μέχρι και την Γ΄Λυκείου, για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Η Τράπεζα Θεμάτων έχει, μέν, θέματα που περιλαμβάνονται στην διδακτέα ύλη, όμως οι μαθητές κάθε σχολείου έχουν διδαχτεί με διαφορετικό τρόπο τα ερωτήματα από τους καθηγητές τους.
«Για παράδειγμα», λέει ο κ. Κουρουτός «στην Άλγεβρα, έχουν διδαχτεί την ύλη, τους κανόνες, τους τύπους, όμως στις εξισώσεις μπορεί να χρειάζεται να... περπατήσουν άλλο δρόμο από εκείνους που τους έχει δείξει ο καθηγητής».
Το «κρυφό σχολειό» μέσα στην περίοδο των εξετάσεων έπαιξαν καθηγητές και μαθητές μεγάλου ιδιωτικού σχολείου της Αθήνας, με αποτέλεσμα όλη η Α΄Λυκείου να πάρει «εικοσάρια», εκεί που το 40% των μαθητών όλης της χώρας έμεινε μετεξεταστέο: στην Άλγεβρα.
Το συγκεκριμένο σχολείο κατάφερε να «ξεγελάσει» το υπουργείο και να πάρει τα ερωτήματα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και να τα διδάξει κρυφά στους μαθητές πριν αυτοί εξεταστούν.
Το τί ακριβώς έκαναν, περιγράφει στο newpost, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) Μιχάλης Κουρουτός:
«Κάθε σχολείο δηλώνει ποιο μάθημα θα εξεταστεί την κάθε ημέρα. Το συγκεκριμένο σχολείο είχε δηλώσει Δευτέρα - Άλγεβρα, Τετάρτη - Χημεία. Το υπουργείο τους έδωσε τον κωδικό τη Δευτέρα, άνοιξαν την Τράπεζα Θεμάτων, πήραν τα ερωτήματα της Άλγεβρας, αλλά εξέτασαν Θρησκευτικά, που είναι ενδοσχολικό και όχι πανελλαδικών εξετάσεων μάθημα. Την Τρίτη τους δίδαξαν τα ερωτήματα της Άλγεβρας που πήραν από την Τράπεζα Θεμάτων. Την Τετάρτη τους εξέτασαν στην Άλγεβρα και ταυτόχρονα άνοιξαν την Τράπεζα Θεμάτων και πήραν ερωτήματα της Χημείας, την οποία υποτίθεται εκείνη την ώρα εξέταζαν. Την Πέμπτη τους δίδαξαν τα ερωτήματα της Χημείας, την Παρασκευή τους εξέτασαν».
Έτσι κατάφεραν να αριστεύσουν όλοι οι μαθητές Α΄Λυκείου του συγκεκριμένου σχολείου.
«Έχουμε ζητήσει πειθαρχικό και ποινικό έλεγχο και μαθαίνω ότι ήδη έχει υπάρξει παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, όμως περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουμε καταφέρει να μάθουμε», διευκρινίζει στο newpost ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ.
Υπενθυμίζεται ότι από την Τράπεζα Θεμάτων αντλείται το 50% των ερωτημάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία συνυπολογίζονται, μέχρι και την Γ΄Λυκείου, για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Η Τράπεζα Θεμάτων έχει, μέν, θέματα που περιλαμβάνονται στην διδακτέα ύλη, όμως οι μαθητές κάθε σχολείου έχουν διδαχτεί με διαφορετικό τρόπο τα ερωτήματα από τους καθηγητές τους.
«Για παράδειγμα», λέει ο κ. Κουρουτός «στην Άλγεβρα, έχουν διδαχτεί την ύλη, τους κανόνες, τους τύπους, όμως στις εξισώσεις μπορεί να χρειάζεται να... περπατήσουν άλλο δρόμο από εκείνους που τους έχει δείξει ο καθηγητής».